Monday, February 1, 2010

Terima Kasih

Sebenarnya saya ingin mengambil kesempatan di sini untuk merakamkan rasa terima kasih yang tidak terhingga kepada ibunda saya kerana sudi menjaga anak kecil saya sepeninggalan saya ke tanah suci tempohari.

Saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada adik beradik saya yang turut serta membantu ibu menjaga anak saya itu..kakak-kakak saya Nun dan B dan adik-adik saya Ze dan Na. Juga abang-abang ipar saya Abang Din dan Abang Har dan adik-adik ipar saya Yaman dan Pin. Serta anak-anak saudara saya yang turut melayan kemahuan dan kerenah si kecil ini..Izzah, Nani, Raihan, Bazli, KLong dan Abe..Aiman, Abidzar dan Ellisya..Afiq, Aifa, Izie, Amsyar dan Imani..Ze aku tak ingat nama anak2mu..Along jah aku ingat..sori..

Juga Adek dan Lin serta Daniel H yang telah menyampaikan hasrat saya dan ibu dengan menjadi tempat transit dan tukang angkut pergi dan balik.

T dan G juga Yasmin pun sempat kan jumpa Alim kat kampung masa raya haji tu..

Abang Mad yang balik masa KLong bertunang agaknya nak juga tolong bawa Alim balik KL..Kak Ani yang banyak memberi galakan dan dorongan untuk saya menunaikan fardhu haji..selain Mek..Aida dan Firdaus..juga Aini sendiri..

Jah dan Abang Hasan serta sekeluarga..walaupun tidak menolong secara langsung tetapi memadai dengan hati dan budi yang telah ditabur selama ini..tidak terbalas dengan harta dan nyawa..

Terima kasih semua. Budi kalian tidak terbalas oleh saya. Saya serahkan kepada Allah Taala sahajalah untuk membalasnya.

Ambil juga kesempatan ini untuk mengenang Allahyarham abang saya Jailani..dan isterinya Lina..walaupun telah terpisah dek maut yang datang menjemput..juga bapa saudara saya Allahyarham Pak Su Tar..dan isterinya Mak Su Limah..serta keluarga..

Allahyarham abah saya..kalaulah abah masih ada..

Mek Limoh..Aboh Daod..Moknik..Mok Teh..Pok Cik..

Saya juga tiba-tiba teringat kat Allahyarhamah Mah Bisu dan Tok Muye baru-baru ini..juga Mok Soh..Pok Mud..Moksu Jizah..

Ada lagi yang saya teringat tapi kalau tulis semua kat sini nanti post ni panjang lagi..

4 comments:

Yasmin's Mummy said...

sayu pulak baca post ni.

cekna said...

sama2 kasih. seronok jg kita anak sedra kolumpor mai dok sini. lain kali cuti sek hantarlah alim mari sini.
saya pun baru balik melawat kematian allahyarham abg ghoni maknik sabi, sebelum tu allahyarham paksu ya maksu jizah.dan cuti baru ni allahyarham abg hamid kaklah. rasanya makin ramai sedara mara yg meninggalkan kita.

Anonymous said...

ramai nya yang awak teringat. sy lak mimpikan awak . Pergi pasar malam kat mana ntah puas fikir..... sampai sekarang tak ingat

qalamunir said...

Noje ko ni..?
Mungkin awak teringat nostalgia kita bersama d Trg selama 5 thn..
Mungkin pasar Manir..mungkin pasar juadah kat tepi Tmn Syahbandar..mungkin Pasar Ggarib kat Bkt Besar..mungkin Pasar Chabang 3 kat Losong..mungkin Pasar payang..
Takut juga kalu org termimpi2 kat kita ni..
Adek..kalu teringat kat saya..kalu rindu kat saya..doakanlah saya..