Tuesday, October 7, 2008

Koleksi Ucapan Selamat Hari Raya 2008


Kita masih dalam mood berhariraya mungkin..walaupun masing-masing sudah mula berada di ibukota meninggalkan kampung halaman dan ibunda tercinta..kampung mula sunyi..suasana hari raya beransur pergi..tetapi di kota raya ini kita sedang menghilangkan keletihan akibat perjalanan jauh sesambil menunggu kedatangan hujung minggu yang bakal dimeriahkan dengan jemputan rumah terbuka dan ziarah menziarahi sesama sanak saudara dan sahabat handai yang ada..

Pagi ini, 07:07:36, saya menerima khabar gembira..melalui khidmat pesanan ringkas..daripada adik bongsu saya yang baru dianugerahi Allah nikmat rezki yang tak terhingga memperolehi cahaya mata pertama setelah bertahun-tahun mendirikan rumahtangga. "Alhamdulillah cahaya mata kami telah selamat dilahirkan jam 4.28 pg ni. 2.95 kg. Boy", smsnya. Alhamdulillah saya tumpang gembira dan turut bersyukut ke hadhirat Illahi di atas kurniaan ini. Tahniah daripada kami, suami saya menyuruh saya membalas smsnya dengan ucapan tahniah dan ucapan semoga bertambah seorang lagi rijjal yang akan memikul amanah ummah.

Kita tinggalkan dulu berita itu..sebenarnya sudah beberapa hari saya hendak memuat turun ucapan-ucapan selamat hari raya yang memenuhi kotak memori telefon bimbit saya ini..saya mulai dengan..

Daripada kawan anak kami, Raudhah, 1 Oct 2008 23:19:50, dengan tulisan jawi;
Selamat hari raya aidil fitri. Maaf dzahir dan bathin... Dengan ingatan tulus ikhlas, semoga sentiasa dirahmati Allah. Drp Raudhah sekeluarga.

Daripada kawan suami saya, Baharudin, 1 Oct 2008 17:37:07;
La-ilaha-illallahu allahu-akbar, allahu-akbar walillahil hamd. Selamat menyambut aidilfitri almubarrak. Maaf zahir dan batin. Dari Bahar sekeluarga.

Daripada kontraktor taman mini kami, Agus, 1 Oct 2008 15:24:26;
Di hari yang mulia ini, saya menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf di atas segala kesalahan yang sengaja dan tak disengajakan. Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. Dari Agus dan keluarga.

Daripada kawan saya, Wan Marinah, 1 Oct 2008 10:39:24, dengan grafik;
SALAM KEINSAFAN.. SALAM KEBERKATAN, SALAM KEMAAFAN, SALAM IDULFITRI minal aidinn walfaizin..salam tulus ikhlas..maaf zahir & batin dari kami sekeluarga.

Daripada anak saudara suami saya, Maziah, 1 Oct 2008 09:37:13;
Lisan kekadang tak terjaga hati kekadang berperasangka sikap kekadang menyakitkan namun hidup ini indah jika masih ada rasa kemaafan.

Daripada kakak saya, Nun, 1 Oct 2008 06:39:45;
Tangan ku hulur tak kesampaian, senyum ku ukir tak kelihatan, sms dikirim tanda ingatan, di aidilfitri kita bermaafan. Selamat Hari Raya Maaf Zahir @ Batin atas segala kesalahan.

Daripada kawan saya, Fauziah, 1 Oct 2008 00:12:30;
Menjelma Syawal berakhir Ramadhan. Perjuangan jiwa selama sebulan. Marilah kita bermaaf-maafan. Amalan baik kita kekalkan. Amalan buruk kita tinggalkan. TERIMA KASIH kirim sms tanda ingatan. Moga ukhuwwah berkekalan. SALAM EID ALFITRI juga kami ucapkan. MAAF ZAHIR BATIN wasilah kedamaian. Dr Fauziah RR sekeluarga saudara seperjuangan.

Daripada anak saudara suami saya, Maria, 1 Oct 2008 00:04:32, dengan grafik;
SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN Ingatan tulus ikhlas Drp: Aya sekeluarga...

Daripada kawan saya, Hjh Sapiah, 30 Sept 2008 20:25:05;
Di Aidilfitri mulia, maaf dipinta seandainya: TERkasar bahasa.. TERsilap bicara.. TERmarah yang tak kena.. TERtanya tak tentu hala.. TERsasul yang tak sengaja.. TERpukul kat mana-mana.. TERpekik di telinga.. TERhantuk di kepala.. TERpinjam harta benda.. TERmoody tak semena-mena.. TERumpat bila-bila.. TERusik yang sengaja dan macam-macam lagi yang adaaa...
Selamat Hari Raya
Maaf Zahir & Batin

Daripada kawan saya, Siti Noraisyah, 30 Sept 2008 17:06:21;
Andai tangan tak mampu berjabat... Andai wajah tak mampu bertatap.. Hanya bibir terniat untuk mengucapkan.. "SELAMAT HARI RAYA". Semoga dengan kehadiran SYAWAL tahun ini akan membawa 1000 rahmat dan keberkatan kepada kita semua. MAAF ZAHIR BATIN.

Daripada anak saudara saya, Nurul Aini, 30 Sept 2008 12:12:18, dengan grafik;
Selamat Hari Raya. Salam Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin. Drp Aini & Family.

Daripada kawan saya, Kak Faitah, 29 Sept 2008 08: 03:49 dan 08:12:45;
Selamat hari raya aidi fitri. Maaf zahir batin.
Baik-baik jalan ye. Semoga selamat pergi dan balik. Minggu depan kita raya-raya.

Daripada kawan saya, Kak Fatimah, 29 Sept 2008, 08:01:42;
Selamat hari raya juga saya ucapkan kepada Noriah sekeluarga. Maafkan segala salah silap saya selama ni ye.. Jemputla ke rumah raya nanti.

Kepada semua yang telah mengirimkan ucapan samada melalui sms atau kad (daripada anak saudara saya Nurul Aida dan kakak ipar saya Wan Mariani dll) juga secara lisan, terima kasih saya ucapkan dan sekali lagi saya hebahkan kepada semua SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF DZAHIR DAN BATHIN daripada saya sekeluarga.

4 comments:

Ummu Auni said...

ingatkan tak dapat SMS, sebab tak jawab :)

Ibu WA Alim said...

Tak jwb..
sbb bila tgk sms Aini tu terus terpacul soalan kenapa Aini ucap selamat lagi..rasanya kita dah saling mengucapkan selamat beb kali..melalui blog, sms dan perbualan telefon sblm itu..? Mulalah berfikir mcm2..
dan dah mula sebok utk persiapan raya dan balik kg terutama kerja2 mendobi..apatah lagi cuaca krg baik dan anak2 balik dr asrama..

Ummu Auni said...

jangan stress/banyak fikir sangat. tu kiriman SMS 'wajib' kalau tak balik beraya di kampung mok

Ibu WA Alim said...

Oh..tp Cy bab2 berjln jauh ni risau sikit..Alhamdulillah semuanya selamat..
Dan Cy dah forward Aini punya kirman sms tu dgn sedikit edit kpd CNun..agaknya Aini pun dah hantar yg sama kpd CNun tak? Mcm CNun terima copy ke2 lah kalu mcm tu sbb Cy cuma tuka nama pengirim je..